AFTM wędki.

Z każdej półki cenowej, recenzje, pytania, porady...
ODPOWIEDZ
kot_behemot
Posty: 204
Rejestracja: wtorek, 25 paź 2011, 18:26
imię: Maciej
nazwisko: Bieniasz
Lokalizacja: Poznań

AFTM wędki.

Post autor: kot_behemot »

Trochę Was pomęczę, ale jak wiecie jestem zielony i kogoś męczyć muszę :peace:
Czy różnica w klasie wędki powinna być widoczna organoleptycznie. Dzisiaj doszła #4 i w sumie nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy nią, a #6. Poszedłem nawet tak daleko, że pomierzyłem na analogicznych długościach suwmiarką i średnice blanka #4 jest niewiele mniejsza od #6. Za to przy jednej i drugiej widać różnicę w stosunku do #3. Jak to jest?

M.
Kuba Chruszczewski
Posty: 4573
Rejestracja: piątek, 29 sty 2010, 22:15
imię: Kuba
nazwisko: Chruszczewski
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: AFTM wędki.

Post autor: Kuba Chruszczewski »

To jest tak, że blank oprócz średnicy ma jeszcze kilka innych parametrów - zbieżność, grubość ścianek, rodzaj włókna... W każdym razie jestem w stanie sobie na przykład wyobrazić blank #3, który będzie grubszy od #7. Inną sprawą jest, ze często kij przez producenta na przykład oznaczony jako #3-4 tak na prawdę pracuje poprawnie dopiero pod linką #5. Miałem tak niedawno.
Nie ma wyjścia, jeśli masz wątpliwości co do klasy swojego kija, to musisz sprawdzić z różnymi linkami.
http://www.flytyer.pl
Don’t tell Mom I’m flyfishing guide,
She thinks I play piano in a whorehouse...
kot_behemot
Posty: 204
Rejestracja: wtorek, 25 paź 2011, 18:26
imię: Maciej
nazwisko: Bieniasz
Lokalizacja: Poznań

Re: AFTM wędki.

Post autor: kot_behemot »

Całe życie pod górkę :mur:

:wink:
Krzysztof Łyczek
Posty: 603
Rejestracja: piątek, 29 sty 2010, 22:16
imię:
nazwisko:
Lokalizacja: Kraków/ obecnie Warszawa

Re: AFTM wędki.

Post autor: Krzysztof Łyczek »

Zanim kupisz wędkę albo blank, to porównaj ( jeżeli dane są dostępne oczywiście):
1) średnicę tipa
2) średnice dolnika
3) wagę całości